;


Bismillahirohmanirohim...
Mohammad Sufian (kanan sekali) dan kedua ibu bapanya di hari keraian Graduan KIAS pd 17 Ogos 2009

Assalamualaikum,

mohon jasa baik daripada Tuan/Puan/Encik/Cik sekalian untuk menyumbangkan bantuan kepada saudara Mohammad Sufian bin Talib yang akan menyambung pengajian di peringkat sarjana muda Syariah wal Qanun di Universiti Al Al-Bayt Jordan. Beliau dan beberapa orang sahabat yang lain akan mula berangkat ke Jordan pada minggu hadapan iaitu 22hb Sept 2009.

sedikit maklumat tentang diri beliau, Mohammad Sufian Bin Talib di lahirkan di Melaka pada 3 Mac 1988, kini menetap di negeri Johor Darul Ta'zim. mendapat pendidikan awal di Sekolah Kebangsaan batu Anam Segamat (95-00). Menyambung pengajian diperingkat menengah tahfiz di Maahad Ihya al-Ahmadi Banting Selangor (01-03)dan seterusnya di Madinatul Ilmi Kandis Bachok Kelantan (04-05). Telah menghabiskan program diploma dalam bidang al-Syariah di Kolej Islam Antarabangsa Sultan Ismail Petra (KIAS)(06-09).

Adik Beradik seramai 7 orang termasuk seorang anak angkat dan beliau adalah anak ke 4. Merupakan satu-satunya ahli keluarga yang mendalami agama. Ayah adalah seorang bekas anggota angkatan tentera Malaysia. Sekarang tidak bekerja kerana mengidap penyakit buah pinggang kronik yang menyebabkan hilang upaya bekerja. Kos perubatan yang amat tinggi menyebabkan bebanan yang ditanggung keluarga semakin banyak. Ibu pula merupakan seorang suri rumah sepenuh masa dan hanya mengambil upah membuat kuih muih sebagai menambah pendapatan isi rumah. Sehingga sekarang keluarga tidak pernah menampat sebarang bantuan dari mana-mana pihak sama ada agensi kerajaan mahupun swasta dan hanya mengharapkan ehsan dua orang adik beradik yang telah bekerja dan bekeluarga untuk menampung keluarga.

Telah diterima untuk menyambung pelajaran diperingkat Ijazah Sarjana Muda Pengajian Islam dalam takhassus Syariah di Universiti Al al-Bayt, Jordan. Tempoh pengajian hanya memakan masa dua (2) tahun sahaja (Tempoh asal selama 4 tahun) dengan menggunakan aplikasi pindah kredit dari kursus diploma yang telah saya ambil di Kolej Islam Antarabangsa Sultan Ismail Petra (KIAS) Nilam Puri, Kelantan.

huluran bantuan daripada tuan-tuan sekalian amat diperlukan untuk membantu meringankan beban tanggungan yuran pengajian yang hampir mencecah RM14 ribu setahun (tidak termasuk perbelanjaan sara hidup). Beliau tidak mendapat tajaan/biasiswa/pinjaman daripada mana2 badan pertubuhan/ kerajaan Malaysia mahupun kerajaan negeri untuk menanggung kos pengajian selama dua tahun di sana.

bantuan dan sumbangan bolehlah di hulurkan melalui akaun Maybank beliau seperti berikut:

Mohammad Sufian Bin Talib

Maybank Malaysia Berhad
151052124638

beliau boleh dihubungi di talian: 013-4030897

semoga segala bantuan yang dihulurkan sama ada sedikit @ banyak akan diterima dan dikira oleh Allah s.w.t sebagai amalan jariah di bulan barakah ini.

sekian, terima kasih.

0 ulasan:

Catat Ulasan