;

" Maka Allah beri pahala kepada mereka atas perkataan yg telah mereka ucapkan (iaitu) syurga yg mengalir di bawahnya sungai-sungai mereka kekal di dalamnya dan itulah balasan bagi orang yang berbuat kebaikan" (Al- Maidah ayat 85)

Semoga segala kebaikan yang diriku perolehi daripada mereka ini akan membuatkan keturunanku jua lahir seperti mereka. Amin Ya Robbal A'lamin...

Bertepatanlah dengan firman Allah daripada surah Al-Maidah ayat 56 :

"DAN BARANGSIAPA MENJADIKAN ALLAH , RASULNYA DAN ORANG-ORANG BERIMAN SEBAGAI PENOLONGNYA, MAKA SUNGGUH PENGIKUT (AGAMA) ALLAH ITULAH MENANG" 
"SESUNGGUNHYA ALLAH MENCINTAI  ORANG-ORANG YANG BERJUANG PADA JALANNYA SEPERTI SATU BANGUNAN YANG TERSUSUN KUKUH"as saff,4



Ustaz Wan Tarmizi yg byk m'berikn usrah dan taujihad kepadaku utk istiqamah dgn p'juangan serta Ustaz Tajudin Jali p'beri zat ruhiyyah untuk hatiku supaya faham akan mehnah dan tribulasi dlm p'juangan ini.


Allahyarham Dato' Ishak Baharom...Al Fatihah untuk arwah.Ingat kenangan dengan beliau : Semasa 40 hari sebelum pemergiaan beliau yang mana ana sempat join program bersama beliau. Teringat lagi akan kata-kata beliau...
Dato' Abu Hassan Din,Alhamdulillah setiap tahun b'jumpa dengan beliau,habis sahaja ceramah beliau,pasti ana akan b'usrah dgn nya walaupun seketika..ambil peluang dan ruang menuntut ilmu dgn orang2 yg soleh.begitu juga dgn Datin Rosby,isteri beliau,sejam ana b'usrah dengannya,sentiasa ana tanya beliau "Ustazah,apakah yg perlu dilakukan oleh seorang anak solehah?".=)..

Dato' Sheikh Mohd Noor Mansor Al Hafiz yg jelas penerangan ceramahnya


Kak Fatihah yang juga merupakan anak kepada YB Ir. Dato Nizar,mujahidah semangat nurani pejuang Islam!bakal Zainab Al Ghazali Malaysia Islam!


 Ana bersama kak fatihah dan Mujahidah Sulungnya,sekrang beliau ada seorang mujahid

Ustaz Shahril Long pemecah lubang kejahilan umat Islam

Ustaz Kamal Shaa'ri

Ustaz Dr. Badrul Amin Bin Bahron 
 Berusrah dgn Dr.sebuah restoran

Ustaz Zakaria

Ustaz Roslan Che Ros (tengah),pemberi ceramah yg "kelakar" dan bermakna

Penceramah jemputan dalam Kem Motivasi Perdana Anak Soleh


Ustaz Zulkarnain  tulang kekuatan yg pernah diuji tidak dapat melihat,namun semangat dr sahabat2 seperjuangan,beliau telah berjaya meneruskn dakwahNya  di bumi Perakmungkin ramai yg tidak mengenalinya tetapi ana kenal benar dgn beliau.



Ustaz Ibrahim Israr yang banyak bedah tentang kitab lama,alhamdulillah.byk ilmu ruhiyyah yg diberikan.

Ustaz Munawir merangkap tenaga pengajar di Sek Men Agama Izzuddin Shah, Ipoh, Perak


Ustaz Fakhrudin Bin Dato' Ghazali yang banyak membicarakan tentang peranan kehidupan seorang ummah

Ustaz Tajudin Md Jali


Ustaz Abdullah Khairi merangkap Guru Kimia di sebuah sekolah di Bukit Mertajam
Penceramah Motivasi yang pernah ku undang ke tempatku menimba ilmu untuk memberikan motivasi kepada guru pelatih di sana.

P/S : Saya mohon agar sahabat2 mendoakan supaya saya sentiasa istiqamah dengan perjuangan ini.
"Aku merindui orang-orang soleh yang tulin ketaatanNya kpd Allah"


-Muslimah's Diary-
Aku bertuah kerana hidup aku dikelilingi ramai orang,
Agamanya pantas sahaja Islam,
Aku betuah kerana aku berjaya menjadi seorang muslimah,
namun,aku pernah tertanya mengapa muslimin yg banyak aku b'jumpa utk b'usrah,dapatkan taujihad?
sehingga aku b'kata "dimanakah Zainab Al Ghazali Malaysia Islam kini?
Di mana?Di mana?
aku adalah orang yg dipilih oleh Allah utk ikuti majlis-majlis agama, memberikan tazkirah ceramah ketika program,tetapi aku seringkali b'tanya di manakah mujahidah Zainab Al Ghazali?aku ingin menjadi pengikutnya utk aku lihat keseimbangan dakwahnya,rumahtangganya,akhlaknya,yg m'nyatakan "Aku b'nikah kerana dakwah,jika dakwah memanggilku dahulu,maka nikah ini aku tinggalkan dahulu"...hingga kini belum aku temui..di manakah mujahidah itu?
"Ya Allah,makbulkanlah doa hambaMu ini"
Amin.







0 ulasan:

Catat Ulasan